.Arxius/Archives2005

Tornar>>>Remonter Arxius/Archives 2005 P2

Qüestió:Qui és aquest ocell que canta?*

Question: Quel est l'oiseau qui chante ?*

22/05/05

Totes les cigonyes del parc tenen els seus nadons. La dura tramontana i l’hivern especialment fred poden ser els possibles causants del baix índex de naixements d’enguany. Tua, la nostre mascota cigonya aquest any té dos pollets (l’any anterior cinc!). Malgrat haver-ho intentat Tua no aconsegueix fer posar els seus petits per la foto...

Toutes les cigognes du Parc ont leurs bébés . L'hiver qui a été assez dur et la tramontane qui s'est déchaînée si souvent ont fait que les oisillons sont nettement moins nombreux cette année .Tua notre cigogne mascotte , a deux bébés (elle en avait eu 5 l'année dernière) . Malgré des trésors de patience , Tua n'est pas arrivée à faire poser ses deux rejetons pour la photo ...

Naissance chez TUA.JPG (191873 octets)

8/04/05

Un petit xoriguer que es porta molt bé, té l’ala calenteta, es a dir s’ha salvat, la veterinària està molt contenta amb l’evolució de l’animal

Le petit faucon crécerelle se porte bien , l'aile est chaude , c'est à dire sauvée , la vétérinaire en est fort contente !

Maria et faucon.JPG (122536 octets) xoriguer.JPG (143788 octets)

Hem recuperat també un esparver que es va estavellar contra un vidre. Es va endur una forta commoció, però no es va trencar res, se’n ensortirà molt bé.

Nous avions aussi récupéré un épervier d'Europe qui s'était assommé contre une vitre .Rien de cassé mais une forte commotion , il s'en sortira lui aussi .

maria ausc..JPG (101154 octets)

3/04/05

Un dels primers nadons de la temporada, un mussol banyut.

Voici nos premiers bébés de l'année, des hiboux moyen duc .

moyen duc.JPG (88560 octets)

14/03/05

Aquest dia vam rebre el personal de la Societat ExcellencE de Barcelona, que celebrava el cinquanta aniversari de la seva creació i feia un homenatge a Fèlix Rodríguez en ocasió del 25 aniversari de la desaparició d’aquest gran pioner de la Conservació i l’Ecologisme.

Nous avons reçu ce jour le personnel de la Société ExcellencE de Barcelone , qui fêtait le cinquième anniversaire de sa création .

Yan Muntsa.JPG (140812 octets) Excellence entrée.JPG (171458 octets) visite cfs.JPG (147725 octets) 

El dia de la visita al parc la Societat va apadrinar la cigonya Tua que és la “Embaixadora” de tots els animals del centre.

Cette société a symboliquement parrainé la cigogne Tua en tant que " Ambassadrice" de tous les animaux soignés au Centre . Cette cérémonie était également un hommage rendu à Félix Rodriguez de la Fuente à l'occasion du 25ème anniversaire de la disparition de ce grand pionnier de la Conservation et de l'Écologisme .

Agraïm a la Societat ExellencE la donació econòmica i per haver-nos convidat a l’homenatge a Fèlix Rodríguez de la Fuente a Barcelona en els locals de la entitat. Vam tenir l’honor de poder exposar les activitats de la Fundació Roger Burlet junt amb l’Odile, filla de Fèlix Rodríguez que presentava la Fundació que porta el nom del seu pare.

Nous remercions la Société ExcellencE pour le don qu'elle nous a apporté et pour nous avoir associé à l'hommage rendu à Félix Rodriguez de la Fuente .A Barcelone , dans les locaux de la société ExcellencE , nous avions été invités à parler de la Fondation Roger Burlet , nous avons eu le plaisir d'y rencontrer Odile , la fille de Félix Rodriguez de la Fuente , qui venait présenter ses projets pour la création d'une Fondation au nom de son père .  

    (1928-1980)   

http://www.e-excellence.es/web/index.html  

15/02

Aquí teniu una rata-pinyada que anirà a les mans d’un bon especialista en aquests tipus d’animals. Nosaltres no estem habituats  però com us hem explicat en altres ocasions ens apassiona aquesta  feina nostra que ens dona la possibilitat de tenir entre mans espècies tant diverses .

On nous a apporté une chauve-souris , elle partira chez un spécialiste car ce n'est pas un animal que nous recevons régulièrement . Mais , nous l'avons déjà dit , ce qui est passionnant dans nos activités c'est la diversité des animaux qui passent entre nos mains et que nous pouvons ainsi observer de près .

Chauve souris.JPG (131906 octets)  chauve souris 1.JPG (73196 octets)

29/01/05

Calma en el Centre en aquestes dates de l’any. Hem rebut un aligot que ha necessitat una intervenció quirúrgica en una ala, és recupera molt bé. Una bonica óliba en el moment de ser anestesiada per a poder-li inmobilitzar una fractura de fémur. Mireu-la desprès de la operació, es recupera correctament!

Le Centre est presque au repos à cette époque de l'année . Nous avons reçu une buse variable qui a subi une opération à une aile , elle a bien récupéré . Une jolie chouette effraie a du être anesthésiée pour qu'on puisse  immobiliser une fracture du fémur .La voici après l'intervention , elle récupère  aussi correctement .

2005-01-223599.JPG (93694 octets)  opération buse.JPG (56554 octets)  

bullet

Tornar inici/Haut de page

Pàgina/Page >> 2

*Tyto alba

*Òliba

*Effraie des clochers